

De la religie la filosofie
HER0015

❤️Amelia are urgent nevoie de noi!
Amelia are 3 anișori și suferă de CANCER. Are nevoie urgent de 25.000 € pentru tratament în Turcia. 👉 Donează acum pentru viața ei!
CUPRINS
Prefata 5
CAP. I DESTIN SI LEGE 11
1. Problema 11
2. Cosmologia lui Anaximandru 17
3. Provinciile Elementelor 20
4. Moira mai presus de zei 23
5. Moira vazuta ca fiind morala 24
6. Moira ca un sistem de provincii 26
7. Diviziunea lumii la Hesiod 28
8. Moira este impersonala, fara inteligenta sau plan 31
9. Dasmos-ul zeilor 33
10. Marele Juramant al zeilor 34
11. Suprematia lui Zeus conferita de Styx 37
13. Legea ca o distribuire 38
14. Nemos si Nemesis 41
15. Distribuirea ratiunii la Platon 45
16. Reprezentarea religioasa primitiva in politeismul grec 47
CAP. II ORIGINEA MOIREI 50
17. Cum a aparut reprezentarea Moirei? 50
18. Tranzitia de la religie la filosofie 51
19. Ordinea morala a lumii ca reprezentare colectiva 53
20. Natura reprezentarilor colective 54
21. Cum sunt impuse reprezentarile colective 56
22. Ordinea Naturii socotita "sacra" pentru ca odinioara a fost continua cu societatea umana 61
23. Clasificarea bazata pe structura tribala 62
24. Moira ca proiectie a Nomos ului 65
25. Totemismul 66
26. Solidaritatea grupului totemic 67
27. Primatul grupului 69
28. Structura sociala proiectata sa includa ordinea Naturii 70
29. Urme in cosmologia greaca 71
30. (a) Cele patru elemente 73
31. Philia si Neikos al lui Empedocle 74
32. (b) Segregarea perechilor de contrarii 75
33. Sexul ca prototip al contrarietatii 77
34. Separarea Cerului de Pamant 78
35. Originea sociala a acestei reprezentari 79
36. Tabela pitagoreana a contrariilor 81
37. Eros si casatoria opusilor 82
38. Sumar 83
CAP. III NATURA, ZEUL SI SUFLETUL 85
39. Natura si obiceiul in sens dinamic 85
40. Identitatea primitiva a Naturii si a obiceiului 86
41. Magia primara simpatetica 88
42. Emotie si dorinta colectiva 89
43. Magia primara nu are nevoie de nici o reprezentare, si este pre religioasa 90
44. Prima reprezentare necesara 92
45. Continuumul simpatetic ca reprezentare a constiintei colective 95
46. Sumar 100
47. Diferenta intre "Dumnezeu" si "Suflet" 101
48. De la magia primara la religie 104
49. Schimbarea corespunzatoare in reprezentare: cele doua fonduri 105
50. Diferenta dintre inrudirea de sange si societatea magica 107
51. Societatile magice 107
52. Sufletul grup 108
53. Daimonul societatii magice 109
54. Daimonii gintii 109
55. Daimonii sectiunilor naturale 110
56. Daimonii buni locali ai fertilitatii 111
57. Polidaimonismul in China 112
58. De la polidaimonism la politeism 114
59. De la daimonul impersonal la sufletul individual si la zeul personal 115
60. Aparitia sefului, a regelui 116
61. Regele ca arhimagician 118
62. Eroul eponim 120
63. Venerarea eroului 121
64. Sufletul individual si nemurirea 122
65. Formarea zeilor personali, mistici si olimpieni 124
66. Zeul Misteric 125
67. Zeul olimpian 128
68. Zeii si elementele naturii 130
69. Zeul olimpian separat de om 132
70. Doctrinele olimpiene si mistice ale Erosului 133
71. De la olimpianism la filosofia ioniana 136
72. Physis 137
CAP. IV DATELE FILOSOFIEI 139
73. Recapitulare 139
74. Filosofia ca analiza a materialului religios 140
75. Physis ca substanta, suflet, divinitate 142
76. Physis ca suflet 145
77. Sufletul ca agent motor 146
78. Sufletul ca cunoscator 147
79. Physis ca Divinul 150
80. Cum a fost tratat conceptul de physis de catre filosofi 152
81. Cauzele sistemelor filosofice
| Autor | Francis M. Cornford |
| Tip Carte | necrestina |
| Greutate | 0.31 |
Recenzii clienti
(0 Recenzii)
Note si Recenzii
Nu există încă recenzii.
Fii primul care își spune părerea!
Evalueaza acest produs
Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *
