Cod: LG0016

Martin Luther, Scrieri vol. 1
SKU: 
LG0016
 stoc-epuizat 
0 Recenzii
 53.00 LEI 

❤️Ajută-l pe Vlad să trăiască!
Vlad are nevoie urgent de o operație în Turcia, costă 30.000 €. Fără ea, inima lui se va opri. Comandă acum acest produs și contribuie la salvarea vieții lui!
 Comandă acum și produsul ajunge la tine:  - 
Volumul acesta cuprinde 4 scrieri vitale pentru direcţia gîndirii reformatorului Marthin Luther: Cele 95 de teze, publicate în 1517, şi trei scrieri din tumultosul an 1520: Despre libertatea creştinului(Scrisoare deschisă Papei Leon al X-lea), Despre robia babiloniană a bisericii şi Către nobilimea germană.Cele 95 de teze afişate de Luther la 31 octombrie 1517 pe uşa bisericii Castelului din Wittenberg susțin protestul acestui tânăr teolog faţă de sistemul indulgenţelor care devenise extrem de absurd datorită călugărului dominican Johannes Tetzel. Având la bază argumente pastorale şi teologice, cu credința că vor deveni subiect în cadrul dezbaterilor teologice, aceste teze au fost traduse rapid din latină în limba germană şi împrăștiate, în cîteva saptămîni, în toată Germania. "A fost începutul Reformei, al acelei mişcări care a schimbat lumea."În Scrisoarea deschisă Papei Leon al X-lea, Luther mai speră încă într-o impacare cu instituţia papală, explicîndu-şi poziţia şi demascînd atacurile necinstite ale duşmanilor săi. Luther încă spera în buna-credinţă a papei, la acea dată. El anexează la scrisoare o lucrare scrisă în acea vreme, Despre libertatea creştinului, pe care o descrie ca fiind "doar o carticică, după cum arată şi forma ei, dar, totuşi, în ea se cuprinde suma unei vieţi creştineşti dacă-i patrunzi sensul". În ea, Luther relateaza sublim condiţia creştinului - "creştinul este liber şi domn peste toate, nefiind nicicînd un supus. Creştinul este slugă a tuturor lucrurilor, fiind supus oricui." Libertatea se bazează doar pe credinţă, pe relaţia vie cu Hristos, pe care Luther o descrie într-un mod spectaculos. Slujirea se bazează la rîndul ei pe dragoste, care vine din credinţa. El explica în continuare ce înseamnă justificarea prin credinţă şi implicaţiile ei pentru viaţa creştinilor, punînd astfel temelile unei etici protestante. Reformatorul se impotrivea cu fermitate argumentului că, dacă mîntuirea se putea obţine doar prin credinţa în Dumnezeu, atunci nu ar conta, de fapt, modul de viaţă al credinciosului. Pentru a clarifica o dată pentru totdeauna acest argument greşit, Luther a dezvoltat învăţătura sa despre faptele bune. Chiar dacă limbajul şi imaginile folosite de Luther provin din spiritualitatea mistică, această lucrare reprezintă, fără îndoială, "un document unic al gîndirii creştine în general şi al spiritualităţii protestante în special".Dintre cele trei mari lucrări ale anului 1520, Despre robia babilonianăeste cea mai reprezentativă din punct de vedere teologic. Dacă în Către nobilimea germană, Luther cere reforma societăţii şi a bisericii din exterior, acum se dedică schimbărilor din interior, a teologiei, în special a învăţăturii despre impartasanie. Luther face o paralela între captivitatea poporului evreu în Babilon şi robia creştinătăţii sub practica sacramentelor catolice, care erau create de oameni şi n-aveau nici un temei în Sfînta Scriptură. În lucrarea aceasta, Luther atacă direct bazele Bisericii Catolice medievale decît în Către nobilimea germană. Este evident că Luther nu s-a oprit doar la constatarea abuzurilor din Biserica Catolică medievală, ci a trecut la o confruntare directă cu teologia şi practica ei. Pe planul teologiei protestante, acest document este esenţial pentru întelegerea sacramentelor şi a rolului lor în obţinerea mîntuirii.Către nobilimea germană a fost prima lucrare care conţine îndemnuri concrete referitoare la reforma bisericii, a universităţilor, precum şi a vieţii sociale şi politice. Importanţa lucrării constă mai puţin în descrierea acestor reforme, şi mai mult în justificarea lor teologică. La baza acestui pamflet se află doctrina revolutionară despre "preoţia tuturor credincioşilor". Asadar, Luther a schimbat relaţia tradiţională dintre stat şi biserică, prin care bisericii îi revenea puterea absolută. Timp de secole, papalitatea a considerat că toate autorităţile lumesti de la împărat în jos se aflau sub controlul absolut al bisericii şi că intervenţia bisericii în problemele seculare era absolut justificată, statului şi reprezentanţilor lui nefiindu-le însă permis să se amestece în problemele bisericii. Luther a refuzat cert supremaţia bisericii asupra statului, chemîndu-i pe reprezentanţii statului să-ţi asume răspunderea pentru reforma bisericii din regiunile lor. Papalitatea a refuzat categoric să corecteze abuzurile din biserica şi să iniţieze un program de reformă. Prin urmare, Luther a formulat teza sa centrală conform căreia aceasta trebuia să fie obligaţia statului, care, la rîndul său, a primit-o ca putere de la Dumnezeu. Cum zice istoricul Keith Randell, "e clar că el abandonase orice speranţă de a reforma biserica din interior. Era necesar să fie impusă o schimbare din exterior. Această idee, a marcat sfîrşitul conceptului medieval de creştinătate şi intrarea în epoca modernă." Volumul mai cuprinde o scurtă biografie a lui Martin Luther scrisă de prof. dr. Petru Forna, un tabel cronologic al principalelor evenimente din acea vreme, o prezentare a cauzelor Reformei şi rolului jucat de Luther, cît şi o introducere pentru fiecare dintre cele patru lucrări incluse, în care este schiţat contextul istorico-cultural în semnificaţia teologică ori istorică din perspectiva protestantismului, toate de preot dr. Daniel Zikeli.
| Autor | Martin Luther | 
| Tip Carte | crestina | 
| Greutate | 0.60 | 
| Categorie | Edituri crestine | 
| Subcategorie | Editura Logos | 
Recenzii clienti
0
(0 Recenzii)
5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%
Note si Recenzii
Nu există încă recenzii.
Fii primul care își spune părerea!
Evalueaza acest produs
Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

